BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Get ThisWan Hazel Home Get This.
Get This Wan Hazel Profile Get This.

Wednesday, May 16, 2012

dugaan yg harus aku tempuhi ..

"Kadang2.. aku  cuba menjadi seorang yg tabah, tp dugaan datang bertubi2.. Kadang2 pula..aku berusaha utk berubah, tp syaitan & nafsu terus menghasut diri.. Kadang2 juga..aku cuba utk pasrah, tp segala memori tetap terkunci dalam hati.. Yakinlah..utk menuju ke puncak, pasti ada gunung perlu didaki & ada bahaya perlu diawasi.. Alangkah indahnya..di saat pendakian itu, ada teman sebagai penasihat, atau sahabat penaik semangat..yg rela mencurahkan keringat..supaya akhirnya sama2 tiba ke destinasi dgn selamat.." --"Sahabat sejati"..umpama diri sendiri.. Menegur bila ada yg tersalah laluan, Membantu menghadapi kesusahan, Merasai apa jua kesakitan, Merawat dan mengubati kesedihan.. Gembira bila ada yg mencapai kejayaan, Saling memahami perasaan, memaafkan kesalahan serta sanggup melakukan pengorbanan.. Dan... Saling mencintai dan mentaati "ALLAH"..DIA yg menemukan & hanya DIA mampu memisahkan.. Kasih sayang yg tercipta antara sahabat tiada akhirnya sehingga ke syurga yg tiada penghujungnya ... Dan aku pasti pasti akan aku smpai kemuncaknya .! Ya Allah tabahkan lah hati aku utk mnrima smua ini .. alhmdllah mereka sudah bhgia .. wlaupon sakit derita yang teramat sangat sekarang utk aku tapi aku harus pasrah dan redha dgn semua ini .. terima kasih Ya Allah S.W.T ..... 

0 comments: